05 June 2009

Naufal @ 1 year & 8 mos...

Saya bawa naufal ke The Curve coz nak gunting rambut naufal sempena genap umurnya 1 tahun 8 bulan...kat situ ada kedai yg sediakan tempat khas utk kids mcm naufal gunting rambut...refer kat pic bawah ni...tapi, naufal takut plak...even saya dah minta tuan kedai tu gerakkan dulu car tu before gunting rambut pun naufal tetap refused...alahai...so tak jadi la gunting rambut coz naufal dah meraung...



Kids akan duduk dlm car ni la...


Naufal suka betul main mekap...apa saya tempek kat muka saya, sure naufal nak tempek sama...lipstick pun dia nak pakai...ishh...bahaya2...hihi...

Begini ye puan2 cara pakai bedak compact...hehe...

Ok, apa ye perkembangan naufal setakat ni...so far yang saya nampak, mulut naufal dah mcm murai...ada yang saya faham, tapi banyak jugak yang saya tak faham...Di antara words yang difahami :
- nak nasi
- nak air
- lapo
- car
- mummy
- bukak
- tutup
- baby
- pampers
- duduk
- mandi
- kalau tanye sape nama mama, naufal jawab..."Awuuu" hehe...susah ek nak sebut "Ayu"
- Kalau makan kat luar, nampak waiter bawak air, sure naufal terjerit2 nak air...
- Kalau dengar lagu yang disukai, terlompat2 la dia...

Ini je yang saya ingat setakat ni...yang nyata, naufal makin cerdik & nakal...boleh bikin mama pening kepala...hiksss...


TTFN...

No comments: