03 November 2009

Naufal - The big bro...

Yup, positive...it's 14 weeks now...doakan semuanya selamat ye...tq...

Alahan kali ini agak teruk...saya tak boleh makan nasi langsung...bau nasi memang saya alah sejak 1st pregnancy lagi...segala kelengkapan peribadi saya mcm deodorant, shower gel terpaksa ditukar kepada something yg tiada bau...hmm...dah 3 bulan juga saya tak masak...saya alah bau tumis2, goreng2...

Perut tak la sebesar mana...simptom2 cramp kaki dah menjelma...hmm...gara2 kurang calsium la ni...sewaktu kandungan mencecah usia 12 minggu, saya diserang demam denggi...selera makan yang memang menurun waktu itu jadi bertambah teruk...saya langsung tiada selera makan...semua makanan terasa pahit...saya makin risau...macammana agaknya si kecik dalam perut saya ni...saya cuba juga untuk makan, walau hanya sesuap nasi...siapa sangka, dugaan untuk mengakhiri 1st trimester agak berat juga, namun saya terima dengan redha...

Alhamdulillah, saya beransur pulih...morning sickness juga hampir berlalu pergi...selera makan makin menjadi2, asyik lapar saje...asben n officemate jadi mangsa melayan selera makan saya...hehe...

Naufal dah saya asuh tentang abang n adik...cuma bila saya tanye naufal..."Naufal nak adik tak?" Naufal jawab..." No No No..." Hmm...tak faham sgt lagi atau tak ready lagi agaknye...saya cuma berharap, bila dah tengok adiknye nanti, naufal akan faham...

TTFN...

1 comment:

Julia R said...

Tahniah!

moga sihat selalu.

kalau cramp cuba ambil calsium, if masih cramp cuba ubah dgn magnesium pulak.

take care!