29 April 2009

Naufal @ 1 year & 7 mos...

Hmm...cepatnye masa berlalu...1 tahun 7 bulan dah usia hero kecilku yang kecerdikannya seiring dengan kenakalan yang makin lama makin menyerlah...hehe...

So apa perkembangan naufal sekarang ni...


* Bila tanye naufal boy ke girl...naufal jawab...boyyyy... ;)

* Sebelum tido, mesti nak main handphone...nak main game ball katanye...naufal memang suka ball, pegi mana2 kalau ada jual ball, sure merengek nak ball...so kalau kat shopping mall, saya memang akan mengelak dari lalu kat area yg ada jual ball...hihi...dah banyak sangat la ball kat rumah tu...better beli food for him...ada gak khasiatnya...

* Pagi2 sebelum babah hantar pegi school, mesti salam n kiss mama...

* Naufal dijangkiti virus PS2 yg amat kronik...bangun pagi je trus cakap, "ma...vroom"...balik dari nursery plak, "ma...vroom..." Asyik la nak main PS2 sampai saya minta asben sorok device tu...hehehe...

* Bila nak mandi, naufal minta saya bukakan baju, seluar dia buka sendiri, then letak baju dalam laundry basket...pastu isi air dalam bath tub tu dan lepas mandi mesti nak buang air dari tub tu...

* Time nak makan, kalau saya lupa baca doa, naufal akan bagi isyarat pada saya dgn tadah tangan dia sambil panggil saya...

* Kat pasar malam/shopping complex, pantang nampak gerai air atau tin/botol air ke...sure naufal akan terjerit2..."ma...nak air...nak air..."


Ok, enuff sesi mengumpat naufal...hihi...jom tgk pics plak...kat bawah ni pics masa saya bawa naufal utk last immunisation...injection 3 serangkai org kata...so insya'Allah masa darjah 1 nanti baru ada injection lagi...tapi, saya rasa before naufal 2 tahun ni saya nak amik la vaccination utk prevent pneumococoal n rotavirus tu...bahaya la dua2 penyakit ni coz bleh bawa maut...lagipun naufal dok nursery so sentiasa expose dgn environment yg tak dapat dipastikan tahap kebersihannya ...hmm...kena kumpul duit ni coz mahal gak vaccin tu...



Ni kat klinik pakar kanak2 An-Nur...so far saya amat berpuas ati dgn service kat sini...dari naufal lahir until now, kat sini la tempat saya merujuk segala problem kesihatan naufal...

Tengok la tu...happynye naufal...lepas saya amik pic ni, naufal buat aksi stunt, naufal mengundur ke belakang pastu terjatuh...nasib baik ada akak pakai baju merah tu...so naufal jatuh atas badan akak tu...hihi...sian akak tu...klau takde akak tu, sure berdentum kepala naufal atas lantai...so to akak baju merah...thank u so mash coz jd penyelamat kepala naufal...hiksss...

Pics bawah ni pulak masa kami celebrate birthday naufal genap 1 yr & 7 mos...every month bila genap je usia bulan dia tu, kami akan bawak naufal jalan2...bulan ni kami bawak naufal pegi Sunway Pyramid...belanja naufal makan Kenny Rogers...naufal suka muffin n side dishes kat sini...baked beans, macaroni n cheese, mashed potato tu sume favorite naufal...


Give me 5, babah...hehehe


Naufal tak sabar nak makan muffin...hehehe...


Now kalau nak keluar jalan2, naufal akan pilih selipar/kasut sendiri...ni selipar favorite naufal...spiderman...


TTFN...

No comments: