01 March 2009

Naufal @ 1 year & 5 mos & 14 days...

Naufal sgt aktif skrg ni...selagi tak tido, memang takkan diam sesaat pun...ok, apa ye perkembangan naufal setakat ni...

* Boleh sebut, mama...babah...nak...babap...cu (susu)...cuk (bantal busuk)...tik (cantik)...mik (ambik)...bye...giler/giler la (yg ni babah dia ajar...hehe)...bit (cubit)

* Boleh respons pada arahan...yg ni saya paling suka coz naufal dah boleh bantu saya...hehe...cth, tlg ambikkan sumthing, simpankan sumthing ke...

Hmm...apalagi ye...ni je yg saya ingat setakat ni dan kat bwh ni antara favorite activity naufal...


Yang ni rasanya fav sume kids sebaya naufal...so kena make sure dlm handbag sentiasa ada syiling klau pegi shopping mall...kat Giant umah saya free je benda ni...tak yah masuk duit...kan best klau sume shopping mall camtu...hehe...takdela berat handbag dgn syiling...paling tension klau benda ni juz accept syiling 50 sen...adoi...jenuh tu...


Yang atas ni plak car trolley, naufal kalau nampak benda ni, mmg mengejar, tak kira la sape yg naik, anak cina ke, anak pak arab ke, dia akan dok je seblah car tu sambil pegang2, ada skali tu hampir nak kena belasah dgn anak pak arab...haha...agaknya anak pak arab tu ingat naufal nak amik car dia, sure marah la budak tu kan...aisey...kdg2 bkn saya tak nak amik car trolley ni, tp saya malas melayan prosedurnya yg kena tinggal lesen la, tulis nama la, letak deposit la...malasssss tul...

Main steering keta...haaa...yg ni mmg fav dia...naik keta je terus tuju ke situ...mmg bergerak la tyre keta time dia pusing tu...bila dah nak gerak, saya kena betulkan balik position tyre...kang ada plak langgar tembok...hehe...

Nak makan sendiri...klau makan dah tak nak org suapkan...

Tapi, klau suap sendiri camni la...hidung pun makan, abis sume baju kotor...

TTFN...

No comments: